Seyirci Kalma Harekete Geç Hep Beraber Hem Oynuyoz Hem KodluYOZ

Seyirci Kalma Harekete Geç Hep Beraber Hem Oynuyoz Hem KodluYOZ

Seyirci Kalma Harekete Geç Hep Beraber Hem Oynuyoz Hem KodluYOZ

Öğrencilerimizi, bilgisayar kullanım becerileriyle donatıp tüketen değil üreten bireyler haline getirmek. Bu çerçevede; teknolojiyi yakından takip eden çocuklarımıza kodlamayı öğreterek, sadece bilişim uygulamaları kullanan değil, yeni uygulamalar üretebilen bir nesil yetiştirmektir.
English
- to raise a generation not only using the technological tools but also creating new ones.
-to foster and enhance creativity .
--to supply the computing enthusiast students spend their time on efficient learning via internet rather than on computer games, therefore to help them to gain an innovative way to use the internet
- to make the new generations who mingle with developing technology to be good use of the net by teaching to code and to get them to know coding.
-to create an awareness for everyone of being able to code regardless of his/her gender and status 
- to teach cause and effect relationships and develop collaborative skills

 

13.02.2018 394

Sertifika için tıklayınız.

http://kodluyoz.org/seyircikalmahareketegechepberaberhemoynuyozhemkodluyoz/

Hedefler

 Zamanının çoğunu bilgisayar oyunu ile geçiren çocukların; bu zamanı kendi isteğiyle eğlenerek öğrenmeye ayırmasını sağlamak. Böylece öğrencilerin bilgisayar kullanma alışkanlıklarına yeni bir boyut kazandırmak.

  1. Gelişen teknoloji ile iç içe yaşayan yeni neslin bu teknolojileri daha iyi anlayabilmesi için onlara Kod okuryazarlığı bilincini kazandırmak ve bu çerçevede ortaokul öğrencilerini, kod okuryazarı haline getirmek.
  2. Okul BT sınıflarının projeye göre düzenlenmesini sağlamak.
  3. Etkileşimli Tahta ve Tabletlerin Etkin Kullanımının Sağlanması,  kodlama eğitimlerinde tablet ve tahtaların kullanımını arttırmak.
  4.  Örnek site, sosyal sayfa ve Programların Tanıtılmasına hedefin sağlanması.
  5. Teknoloji bağımlılığının önüne geçerek teknolojinin doğru yönde kullanımını sağlamak. Tüketen değil üreten nesiller yetişmesini sağlamak.
  6. Köy, kent, kız veya erkek fark etmeksizin her kesimden sosyoekonomik farklılıkların önemini ortadan kaldırıp her öğrencinin kodlama yapabileceğinin farkındalığını oluşturmak.
  7. Sebep sonuç ilişkisi kurmalarını ve takım halinde çalışma yeteneklerinin gelişmesini sağlamak.
  8. Matematik, Fen Bilgisi gibi müfredatlar arası disiplinlerle bağlantı kurarak, öğrenilen ama gerçek hayatta uygulama imkânı bulunamayan bazı bilgileri somutlaştırma şansı vererek eğitimlerine (ders başarılarına) katkıda bulunmak.
  9. Bu proje kapsamında; ortaokul ve liselerde okuyan öğrencilere algoritma ve kodlamanın mantığını kavratmak.
  10. Proje Uygulama Rehberlerini oluşturmak ve okullara göndermek.
  11. Tüm Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin sene başı zümre toplantısı kararı doğrultusunda derslerde kodlama eğitimi vermesini sağlamak.
  12. Dersi alan tüm öğrencilerin çevrimiçi kodlama eğitimi veren internet siteleri (code.org, vb.) sitesine kayıt yaptırmasını sağlamak.
  13. Scratch – Small Basic – Kodu Game Lab – Phyton vb. programları kullanarak özgün projeler üretmelerini sağlamak:
  14. Tarihini ve kültürünü yansıtarak, kendi oyunlarını yazabilmelerini,
  15.  Derslerini destekleyen eğitim yazılımlarını oluşturabilmelerini,
  16. Yaşadıkları çevreyi tanıtan animasyonlar hazırlayabilmelerini,
  17. Çevrelerinde gördükleri bir problem hakkında farkındalık oluşturan bir kısa film oluşturabilmelerini,
  18. Sık kullanılan bazı uygulamaları (örn: Hesap Makinesi Programı) programlayabilmesini sağlamak.
  19. Proje kapsamında kodlama kampı ve yarışmalar düzenlemek.
  20. Kodlama atölyelerinde, robotik programlama eğitimleri ile somut ürünler ortaya çıkarmalarını sağlamak.
  21. Ulusal uluslarası  proje ve yarışmalara katılım sayısını arttırmak.
  22. Çeşitli yarışmalarla her okuldan, belirlenecek konularda ( Örn: Bulundukları yerleşim birimlerinin tarihi ve turistik yerlerini tanıtan) animasyonların hazırlanmasını sağlamak.
  23. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde birliğin sağlanması amacıyla, projemizin yol haritasını belirten ve eğitmenlerimizin kullanacağı yöntem ve tekniklerin yer alacağı kodlama kitabını hazırlamak.
  24. Takım çalışmasını teşvik etmek ve çoklu zeka konusunda gelişim sağlamak
  25. Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT); bilgi aramak, görevleri yerine getirmek, sonuçları paylaşmak ve yaymak için bir strateji olarak kullanmak. Ayrıca, söz konusu teknolojilerden, hem öğretmenler hem de öğrenciler için bir iletişim aracı olarak faydalanmak.

BEKLENEN SONUÇLAR

Projemizin süreci 2018 Aralık sonudur. Ancak bu tarih sadece projede tarih koyma mecburiyetinden kaynaklanmaktadır. Amacımız projenin başarıya ulaşması ve yeniden değerlendirme yapılarak uzatılması yönündedir
English
The presentations of all the participants on twinspace will be our product Our Project lasts in December 2018. That ‘s an obligation to have an ending date but we plan to continue working on this Project after the mentioned time. You can be a volunteer teacher by applying for

Kaynak: http://kodluyoz.org/seyircikalmahareketegechepberaberhemoynuyozhemkodluyoz/